ŠI2 8.R

Test, 29. 5. 20

 

Dobro jutro!

Upam, da ste se naspali!

Povezava do testa je tukaj.

 

 

 

Prosim, pošljite mi slikane na roko napisane rešitve do 10.30, ker nekateri nimajo tiskalnika. Lahko napišete le: Številko naloge, črko (če je) in REŠITEV. Pošljete lahko preko eAsistenta ali na mail.

 

Veliko uspeha vam želim!

 

Tjaša

Učni uri, španščina, 8. razred, sreda, 27.5., petek, 29.5.

 

Pozdravljeni!

Ker naj bi imeli le tam po nekje 20 minut na uro, bomo ta teden pisali le test. Dala ga bom sem na spletišče in v eKomunikacijo v naš kanal malo pred 9.30 v petek. POMEMBNO OPOZORILO! Pošljite sliko na roko napisanih rešitev. Napišete lahko na primer le: Naloga 1. a) REŠITEV. To pa zato, ker vsi nimajo tiskalnika.

Čas za pisanje bo 1 h.

(Razen za tiste, s katerimi sem se drugače zmenila) velja, da pišemo v petek ob 9.30. Objavim test tukaj na spletišču in v našem kanalu v eAsistentu.

 

Učni uri,  španščina, 8. razred, sreda 20.5., petek, 22.5.

Sreda 20.5.

Pozdravljeni!

Za danes bi delali Kahoot. Oziroma čas za reševanje imate do petka, 22. maja do 12 h.

Povezava do njega je tukaj: https://kahoot.it/challenge/05435652?challenge-id=6c487411-235b-448e-acda-32137345e273_1589836110960

(Lahko pridete do kviza tudi s PIN-om: Game PIN: 05435652)

 

Petek, 22.5.

Zaradi tega, ker se je bilo treba hitro prilagoditi spremembi glede datuma testa imamo danes spet Kahoot. Upam, da vam bo všeč.

Povezava do Kahoota je tukaj:

https://kahoot.it/challenge/07498178?challenge-id=6c487411-235b-448e-acda-32137345e273_1589959654797

 

(Lahko se vpišete tudi s PIN-om: Game PIN: 07498178)

Čas za reševanje imate do 26. maja (torek) do 12h.

Uspešno reševanje vam želim!

Navodila za delo 8. r. za sredo 13.5. in petek 15.5.

Sreda 13.5.

Pozdravljeni!

Kateri mi še niste poslali poprave preizkusa to čimprej storite!

Do testa imamo  še 2 uri s to skupaj, tako da se bomo zdaj posvetili samo temu.

Za danes sem vam pripravila nov preizkus, ki mi ga pošljite do četrtka 14.5. POMEMBNO OPOZORILO! Pošljite sliko na roko napisanih rešitev. Napišete lahko na primer le: Naloga 1. a) REŠITEV. To pa zato, ker vsi nimajo tiskalnika in tako bomo pisali tudi test in zdaj vadimo.

POVEZAVA do preizkusa: https://docs.google.com/document/d/1_Qo2UND5YLTvIqrbFa3gM0axBK4fpypaSQNaOE93BnQ/edit?usp=sharing

Petek, 15.5.

Danes bomo delali popravo preizkusa, ki ste ga delali v sredo.

Popravo mi pošljite do sobote, 16.5. Naj bo napisana v zvezek in v celih stavkih.

 

Navodila za delo 8. r. za 6.5. in 8.5.

Upam, da ste lepo preživeli počitnice, zdaj pa novim zmagam naproti!

V sredo, 20. maja imamo pisno ocenjevanje znanja.

Sreda, 6.5.

Pošljite mi čim prej preizkuse kateri jih še niste. Danes bomo delali popravo. Gradivo za to vam bom poslala, a najprej rabim  še preizkuse od nekaterih. Poprave mi pošljite do petka.

Petek, 8.5.

Danes se bomo dobili v Zoomu, da bomo skupaj šli skozi preizkus.

Za prijavo na sestanek boste vpisali geslo, ki je čisto spodaj. Za sodelovanje v ZOOM konferenci je potrebno aplikacijo naložiti. Če jo že imate naloženo, je ni potrebno ponovno nameščati. Kako se to naredi, je opisano v priponki, vas pa ob kliku na povezavo vodi tudi program sam.

ZOOM-Navodila za uporabo programa

Dobimo se ob 13.30.

Podatki za Zoom so tukaj:

Tjaša Jereb is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: My Meeting

Time: May 8, 2020 13:30 Belgrade, Bratislava, Ljubljana

Join Zoom Meeting-POVEZAVA:

https://us04web.zoom.us/j/71979903202?pwd=ZWtSbDNaSUthWHU4WkR1SjAwRy9tUT09

Meeting ID: 719 7990 3202

Password/geslo: 2Jxt0x

Učni uri španščina 8. razred, sreda, 22.4., petek, 24.4.

Sreda, 22.4.

Ker je jutri 23.4. dan knjige bomo še nekaj pozornosti posvetili bralni znački. Če še niste oddali slovarčka in obnove / dramatizacije s papirnatimi lutkami, to prosim čimprej storite. Kateri pa ste vse to že naredili pa si lahko že izberite še eno osebo iz knjige in jo opišite. In ko ji date kakšno lastnost to poskusite utemeljiti. Na primer: A Chema le gusta la música porque participa en un grupo de música que se llama Sistema Solar. Sestavite vsaj 3 stavke.

Vsi mi pošljite opise osebe do petka, 24.4.

Petek, 24.4.

Zdaj pa sem sestavila preizkus znanja, da vidimo kako nam gre. Mislim, da bi vam moral vzeti približno 30 minut.

Sprememba!!! Ker nisem upoštevala, da imate počitnice, zdaj spreminjam navodila in imate čas, da pošljete preizkus do srede, 6.5. Natisnite ga, izpolnite in pošljite mi ga prosim  na tjasajereb7@gmail.com

Je na spodnji povezavi:

https://docs.google.com/document/d/1Ic8W6uZ7IdsrX4RFJQbuapT96PqcI5fxPasKuW47QDg/edit?usp=sharing

V testu je pa vključeno:

Najprej stvari, ki ste jih delali še s Petro:

  1. Dnevi v tednu – Los días de la semana
  2. Datum – la fecha
  3. Meseci – Los meses
  4. Trgovine – Las tiendas

Potem pa kar smo delali že mi skupaj:

  1. Spreganje glagola ESTAR
  2. Pronombres personales con preposición (osebni zaimki s predlogi)
  3. Besedišče iz: la ropa (list)
  4. Ujemanje samostalnikov s pridevniki (tudi barve)
  5. Kako vprašate po ceni v trgovini?
  6. Besedišče iz geografije (uč. str. 80)
  7. Las frases de relativo
  8. Situar lugares
  9. Vreme – el tiempo

Ne pišemo več kar smo jemali 1.4. in naprej. Torej ne pišemo superlativa, ir a + inf….Bo za naslednjič.

Lep pozdrav!

Učni uri 8. razred, sreda 15.4., petek, 17.4.

 

Pozdravljeni!

 

Ta teden bi se posvetili bralni znački. Jaz bom z vašimi starši delila google dokument – skenirano knjigo in vi jo potem lahko preberete. Če bo kdo imel težave s prejemanjem gradiva, naj mi prosim sporoči.

Letos bo zaradi posebnih okoliščin dovolj, če preberete le eno knjigo.

 

Sreda, 15.4.

 

Danes bi prebrali knjigo El comité secreto in si ven izpisali nove besede. Naredite si slovarček, ki naj vsebuje najmanj 10 novih besed. Zraven si dajte pri samostalnikih člen, da boste vedeli ali je ženski ali moški spol.

Npr. 

 

el cachorro mladiček

gruñir

renčati

 

Slovarčke mi pošljite na: tjasajereb7@gmail.com.

Lahko natipkate, lahko pa tudi slikate. Sliko pripnete tako da jo najprej naložite na računalnik in nato v mailu kliknete na sliko sponke, kjer piše “Priložite datoteke” ali “Pripni datoteko”, odvisno ali pošiljate iz gmaila ali iz Arnesa… Lahko pa tudi datoteko npr. v Word dokumentu ali PDF-ju pošljete. V tem primeru zopet kliknete na sliko sponke v mailu kot sem že opisala in izberete datoteko, ki jo želite poslati. Vem, da vas večina to zna, a smo dobili navodila, da moramo to bolj podrobno napisati za nekatere.

 

Petek, 17.4.

 

Danes bi napisali obnovo zgodbe v slovenščini. (Naj vsebuje vsaj 8 stavkov). Lahko pa namesto obnove pripravite odlomek kot dramatizacijo s papirnatimi lutkami in mi ga pošljete posnetega. Govora naj bo v tem primeru vsaj 8 stavkov. Dramatizacija je lahko v španščini ali slovenščini.

Obnovo oz. dramatizacijo mi pošljite na: tjasajereb7@gmail.com.

 

 

 

Učni uri 8. razred, sreda 8.4., petek, 10.4.

 

Sreda 8.4.

Pozdravljeni!

Kdor mi še ni poslal opisa države naj mi ga NAJPREJ pošlje v pregled.

Danes bi uro posvetili izdelavi plakata. Če ne morete v trgovino po papir za plakat oz. če raje naredite predstavitev na računalniku predlagam, da naredite Power point predstavitev.

 

Petek, 10.4.

 

Za danes pa sem vam pripravila nekaj vaj za ponovitev snovi, ki sem vam jo poslala za 18.3. Osredotočili bi se torej na las frases de relativo (oziralni stavki) in situar lugares (umeščanje v prostor).

 

Za vadenje tega sem vam pripravila dokaj enostaven Kahoot: Čas za reševanje Kahoota imate do 14. 4., a če se da, ga poskusite rešiti prej.

 

Povezava do Kahoota: https://kahoot.it/challenge/0309447?challenge-id=6c487411-235b-448e-acda-32137345e273_1586093177087

 

  1. Challenge PIN: 0309447

 

Za vaje pa rešite še tele na tej povezavi (ki mi jih do zdaj ni še nihče poslal, zato mi jih prosim pošljite do nedelje na tjasajereb7@gmail.com): https://www.liveworksheets.com/db49057qg.

 

 

 

 

Učni uri 8. razred, sreda, 1.4., petek, 3.4.20.

 

Pozdravljeni!

Zahvalila bi se vsem, ki ste poslali opise držav. Ostalim pa se še priporočam. Zasedeno so že naslednje države: Čile, Kolumbija, Peru, Mehika, Argentina, Kuba.

 

Sreda, 1.4.20

 

Hvala vsem, ki ste mi poslali, kar je bilo potrebno za presežnik. Videla sem, da sem si zastavila preobširno in pretežko, zato bom še enkrat poenostavila, kaj je potrebno znati.

 

SUPERLATIVO DE SUPERIORIDAD    (+)

 

EL/LA   + SAMOSTALNIK    + MÁS    +   PRIDEVNIK + (DE)

La             montaña             más                alta                de          España es el Teide.

 

(Najvišja gora Španije je Teide. )

 

SUPERLATIVO DE INFERIORIDAD   (-)

 

EL/LA    + SAMOSTALNIK   + MENOS    + PRIDEVNIK +   (DE)

 

La            provincia                menos          poblada            de            España es Soria.

 

(Najmanj naseljena pokrajina Španije je Soria.)

 

VAJA:

Prevedi v španščino po zgledu iz razlage:

 

-Najvišja gora Slovenije je Triglav.

 

-Najmanj naseljena občina (občina=el municipo) Slovenije je Solčava.

 

Pošljite mi prosim prevoda na tjasajereb7@gmail.com, da vidimo, če se zdaj razumemo.

 

 

Petek, 3.4.20

 

IR A + INFINITIVO

 

Ko govorimo o načrtih v bližnji prihodnosti ali o čem kar se bo zgodilo zelo kmalu, uporabljamo strukturo: IR A + NEDOLOČNIK.

 

yo                            voy

tú                             vas

él, ella, usted           va

nosotros/as             vamos             A + NEDOLOČNIK

vosotros/as              vais

ellos, ellas, ustedes van

 

Prislovna določila časa, ki se lahko uporabljajo ob tej strukturi so npr.:

ESTE verano / otoño / invierno / año… (to poletje/jesen/zimo/leto)

ESTA primavera / semana / mañana… (to pomlad/ ta teden/ to jutro)

ESTAS vacaciones… (te počitnice)

EL AÑO QUE VIENE / LA SEMANA PRÓXIMA (naslednje leto / naslednji teden)

EN junio (junija)

 

Primeri:

Este verano voy a practicar deporte. – To poletje se bom ukvarjal s športom.

Esta semana voy a estudiar español. – Ta teden se bom učil španščino.

La semana próxima vamos a ir a Paris.  – Naslednji teden bomo šli v Pariz.

Ahora mismo voy a ordenar mi cuarto. – Takoj zdaj bom pospravil mojo sobo.

 

VAJA:

Napiši o svojih načrtih za:

-esta semana

-la semana próxima

-el año que viene

-este verano

 

tako da uporabiš strukturo “ir a + inf.”

 

Primer: Esta semana voy estudiar inglés.

Napišite vsaj 4 stavke.

Pošljite mi jih na: tjasajereb7@gmail.com

 

Hvala in uživajte na športnem dnevu!

 

Tjaša

 

 

25.3., 27.3.

Pozdravljeni!

Kako vam gredo vaje na internetu? Se priporočam za kakšno povratno informacijo. Prav tako sem na razpolago za vprašanja. Nekaj nalog za opis osebe, kako je oblečena še nisem prejela, tako da prosim, če mi lahko čim prej pošljete kateri še niste ali tisti, ki imate kaj za popraviti.
Danes vam bom dala delo za cel teden, potem si pa sami razporedite kakor vam najbolj ustreza. Za jutri sem imela v mislih, da bi vzeli presežnik. Razlago in vaje o njem imate spodaj.
V petek pa bi celo uro posvetili pisanju opisa špansko govoreče države. Za to sem že dala navodila. So v navodilih za sredo 18.3. Poleg tega prosim, da vključite še en oziralni stavek (frase de relativo) v predstavitev.
Preden se lotite opisa, prosim še preverite pri meni, da si ni že kdo drug izbral te države, da se ne bomo ponavljali.
Prosim da pošljete predstavitve najkasneje do 1. aprila (in to ni prvoaprilska šala) 😉 .

Srečno!

Tjaša Jereb

 

EL SUPERLATIVO (presežnik)

⦁ Tvorimo ga:
⦁ el / la / los / las + más / menos + adjetivo (pridevnik)

Ejemplo:
La princesa era la más bella de todas.
(Princesa je najlepša od vseh)

⦁ Če govorimo o samostalnikih, ki so največji, najvišji, najmanjši…:
el / la / los / las + sustantivo (samostalnik) +más / menos + adjetivo (pridevnik) (+ de / del / de la)

Ejemplo:
El Everest es la montaña más alta del mundo.
(Everest je najvišja gora na svetu.)

⦁ Los superlativos irregulares (nepravilni presežniki)

bueno (dober) ———) el/la mejor
los/las mejores (najboljši/a/e)

malo (slab) ———-) el/la peor
los/las peores (najslabši/a/e)

grande (velik) ———-) el/la mayor
los/las mayores (največji/a/e)

pequeño (majhen) ——–) el/la menor
los/las menores (najmanjši/a/e)
Ejemplos:

Daniel es el mejor en matemáticas. (Daniel je najboljši pri matematiki.)
Vosotros sois los peores en educación física.. (Vi ste najslabši pri telovadbi.)


Vaje: Pošljite mi rešitve na tjasajereb7@gmail.com .(Lahko tudi slikate.)

Združi posamezne besede v stavke s presežnikom.

Primer: La torre Eiffel / la torre / bonita / del mundo.
Rešitev: La torre Eiffel es la torre más bonita del mundo.

⦁ Sofía / la chica / inteligente / de la clase.

⦁ Madrid / la ciudad / grande / de España.

⦁ Mi teléfono / el móvil (=mobilnik) / moderno / de la clase.

⦁ Belice / el país / pequeño / de América.

Prevedi:

⦁ Klara je najbolj pametna punca v razredu.

⦁ Mont Blanc je najvišja gora Evrope.

⦁ Surinam je najmanjša država južne Amerike (Sudamérica).

⦁ Slovenija ni najmanjša država na svetu.

⦁ Brazilija (Brasil) je največja država južne Amerike (América del Sur).

Dopolni stavke, da bo uporabljen presežnik. Pazi na nepravilne presežnike.

Primer: Mis abuelos son (viejos) _______________ de la familia.
Rešitev: Mis abuelos son LOS MÁS VIEJOS de la familia.

⦁ José y Carlos son (altos) ______________________ de la clase.
⦁ Esta tarta es (buena) ____________________ de nuestro menú.

⦁ La charla (=pogovor) de hoy es (mala) __________________ de todas.

Še sam se spomni in tvori 2 stavka s presežnikom (Lahko uporabiš tudi menos.)